Keresd...

5 olyan tény a Levi’s® márkáról, amit érdemes tudni

3 min.

A nonkonformisták egyenruhája, az Egyesült Államok szimbóluma, a rocksztárok és a politikusok által egyaránt viselt ruhadarab – a farmer kétségtelenül a divatvilág egyik legnagyobb ikonja. A Levi Strauss & Co által létrehozott farmer a szabadság, a függetlenség és az önkifejezés szimbólumává vált. De ez még nem minden! Olvasd el ezt a cikket, és tudd meg az 5 legérdekesebb tényt a Levi’s® márkáról!

Tudtad, hogy évente több mint 6 milliárd pár farmert gyártanak? Ezek közül jó néhányon a Levi’s® márka logója látható. Nem csoda – hiszen kényelmesek, strapabíróak és tökéletesen illeszkednek minden testalkatra. Nadrág, mint egy álom? Nem is lehetne másképp! Nézd meg az ikonikus Levis további előnyeit, és irány a következő darab vásárlása!

A Levi’s® márka története a 19. század közepéig nyúlik vissza. Ekkor alapította meg a zsidó származású német bevándorló, Levi Strauss a San Franciscó-i ellátási vállalatát. Kezdetben ruhákat, ágyneműt és egyéb használati cikkeket árult. Kínálatában szerepelt a farmer is, egy strapabíró anyag, amely ideális volt a zord körülményekhez. Ezt használta többek között egy lett szabó, Jacob Davis, aki munkaruhákra specializálódott. Elég hamar észrevette, hogy a bányászok által viselt nadrágok nem állták ki az idő próbáját. A probléma orvoslására úgy döntött, hogy rézszegecsekkel erősíti meg a sérülésre leginkább hajlamos részeket.

Ezt az innovatív megoldást szabadalmaztatni kellett. Sajnos ez meghaladta Davis pénzügyi lehetőségeit. Mivel nem vesztette el a reményt, segítséget kért a Levi Strausstól, aki úgy döntött, hogy a szegecselt nadrágok eladásából származó nyereségért cserébe kifizeti a szabadalmi kérelmet. A férfiak így informális partnerséget kötöttek, ami a Levi Strauss & Co. kezdetét jelentette.

Kezdetben a vállalat pamutvászonból készült tartós munkaruházat gyártására összpontosított az aranyásók, bányászok és farmerek számára. Érdekes módon az első nadrágokat nem farmereknek, hanem waist-overall nadrágoknak nevezték, mivel más hétköznapi nadrágok fölött hordták. Több tulajdonságuk is megkülönböztette őket: hátul csat volt, órazseb és gombok, amelyekhez nadrágtartót lehetett rögzíteni. Szívós, tartós és strapabíró volt, ezért hamar népszerűvé vált a munkásosztály körében.

Egyenes szár, gombolható, átlagon felüli nyúlás- és kopásállóság – így jellemezhető dióhéjban a klasszikus Levi’s farmer modell, a Levi’s® 501®. Az ikonikus nadrág prototípusa 1873-ban látta meg a napvilágot, és a sok változás ellenére ma is nélkülözhetetlen eleme mind a férfiak, mind a nők ruhatárának. Neked is van egy a szekrényedben? Ha nem, lesd meg a modivo.hu weboldalon kapható modelleket, és szerezd be magadnak a világ leghíresebb farmernadrágját!

A következő évtizedekben a Levi’s® 501® uralta a farmerek világát, a gyári munkásoktól kezdve a hírességeken át az amerikai elnökökig mindenki által kedvelt modellé vált. Különösen erősen kötődött a film- és a zeneiparhoz. Az 1930-as években kezdődött a farmernadrágot viselő cowboyokat ábrázoló hollywoodi westernekkel. A kék nadrág ekkor csatlakozott a tömegkultúrához, és a vadnyugat, a lázadás és a függetlenség szimbólumává vált. Az 1950-es években Marlon Brando, James Dean és Elvis Presley pecsételte meg státuszát. És nem feledkezhetünk meg Marilyn Monroe-ról sem, aki nemcsak a Levi’s® 501®-t tette híressé a nők körében, hanem azt is megmutatta, hogy a farmer ugyanolyan elegáns és nőies lehet, mint a ruha.

Marilyn Monroe egy Levi's farmerben
Photo by Sunset Boulevard/Getty Images

A summer of love stílus, a rockzene, a punk forradalom és Kurt Cobain grunge változata – a jelenkori reklámkampányok gyakran merítenek a márka gazdag történelméből, és művészekkel, zenészekkel és influencerekkel való együttműködéseket indítanak. A márka nagykövetei közé tartozik többek között Justin Timberlake, Alicia Keys, Hailey Bieber és Jaden Smith. A különböző generációkat, nemzetiségeket és stílusokat képviselő hírességek miatt a Levi’s® márka folyamatosan a popkulturális világ középpontjában marad, és mind a férfi, mind a női Levi’s® ruházat a vágyakozás tárgyát képezi.

A márka népszerűsége évről évre nőtt. Sajnos a piacon kezdtek megjelenni a hamisítványok, amelyek mind minőségben, mind kivitelezésben elmaradtak az eredeti Levi’s®-től. Ennek ellensúlyozására 1936-ban elkezdtek egy kis piros címkét varrni a cég logójával a jobb nadrágzsebre (ezt a cég „red tag” néven emlegette). Hét évvel később a hátsó zsebeken megjelent a dupla íves varrás, amely egy repülő madár körvonalait idézte. És ne feledkezzünk meg a márka logójáról sem, amely két lovat ábrázol, amelyek egy farmernadrágot húznak egymással ellentétes irányba. Mindezek az elemek ma is megtalálhatók a Levi Strauss & Co. által gyártott farmereken.

Az 1950-es évek végétől a vállalat elkezdte exportálni termékeit Európába, és hamarosan az első számú farmerruha-gyártóvá vált. Ma a Levi Strauss & Co hat kontinens 110 országában több mint 500 üzlettel rendelkezik. A márka termékkínálatát tekintve is folyamatosan fejlődik – rendszeresen új termékcsaládokat vezet be, többek között férfi Levi’s® ruházatot és kiegészítőket, női táskákat és cipőket. Ennek eredményeként mindenki megtalálhatja a kedvére valót.

A trendek megteremtése mellett a Levi’s® részt vesz a fenntartható fejlődéssel kapcsolatos tevékenységekben is. A vállalat számos olyan kezdeményezést vezetett be, amelyek valódi hatást gyakorolnak a környezetre, mint például a WATER<LESS™ technológia, amely 96%-kal csökkenti a vízfogyasztást a farmergyártás során, vagy a WASTE<LESS™ kollekció, amely újrahasznosított PET csomagolást használ. A legnagyobb kuriózum azonban az, ahogyan a márka központját farmeranyaggal szigetelik. Mint látható, az ökológia tökéletesen ötvöződik az innovációval és az extravaganciával.

A Levi’s® támogatja az etnikai, vallási és szexuális diszkrimináció elleni társadalmi akciókat is. Emellett a vállalat volt az első nagyvállalat, amely a HIV&AIDS kérdésével foglalkozott az alkalmazottak és családtagjaik körében. Emellett a munkavállalók jogainak tiszteletben tartásával és a bérkülönbségek megszüntetésével kapcsolatos területeken is aktívan részt vesz.

Az empátia, az eredetiség, az őszinteség és a bátorság azok az alapok, amelyekre a Levi Strauss & Co a sikerét alapozza. Nem elég ok ez arra, hogy a legkedvesebb ruházati márkáddá váljon?

Címlapkép: Photo by Christian Vierig/Getty Images

Trendek és Tippek
Insta Hírek