Keresd...

5 dolog, amit tudnod kell a Guess márkáról – a Marciano testvérek birodalma

3 min.

Hollywood legendás csillogásának ötvözése egy csipetnyi francia sikkkel – ez a sikeres divatmárka receptje, amit valószínűleg az amerikai Guess márka alapítói is megosztottak volna. A cég fejlődésének története elképesztő, a szexi reklámkampányok vonzóak, és a ruhák több mint 40 éve gyűjtik a hűséges rajongókat. Bár a márka az alakformáló farmerek gyártásáról vált híressé, ma már sokkal többről van szó. Az alábbiakban megtalálod a Guess történetével kapcsolatos legérdekesebb információkat, a márka kínálatának leírását, valamint outfit inspirációkat.

Ma a Guess több mint 1500 kiskereskedelmi üzlettel rendelkezik világszerte, és férfi, női és gyermek kollekciókat, valamint kiegészítők széles választékát kínálja az ékszerektől, illatszerektől, szemüvegektől és időmérőkön át egészen rendkívül kelendő cipőkig és táskákig.

festival

A Guess márkát 1981-ben alapították, miután a francia származású Marciano testvérek Los Angelesben nyaraltak. Mivel beleszerettek az angyalok városába, úgy döntöttek, hogy ott fognak élni, és nem sokkal később létrehozták a márkát, amely ma is az egyik legismertebb a világon. Hogyan kapta a nevét? Egy reklámszlogen miatt, amely mellett minden nap elhaladtak munkába menet: ,,Találd ki, mi van az új Big Mac-ünkben?”, vagyis ,,Guess what’s in our new Big Mac?”. A szó eléggé megragadt a fejükben ahhoz, hogy nem sokkal később pontosan így nevezzék el leendő birodalmukat.

Az Amerikáért rajongó testvérek megalkották az áttörést jelentő terméket, amiről a márka híressé vált: a vékony, mosott, három cipzáros bokáig érő farmert, amit Marilyn Jean-nak neveztek el. Annak ellenére, hogy a mosott, kopott farmer aligha nevezhető francia találmánynak, sokkal inkább volt egy amerikai ikon, a Marciano testvérek olyan erősen érezték az amerikai hangulatot, hogy magukra vállalták az ilyen típusú dizájn megalkotását, és egy pár farmert és egy kézzel írt üzenetet küldtek kiválasztott áruházaknak. A Bloomingdale’s imádta a farmert, és 24 párat rendelt belőle. Az egyedi, szexi fazon órákon belül elfogyott.

Az Egyesült Államokban való jelenlétének első évében a Guess minden nagyobb amerikai áruházban megjelent, köztük a Bergdorf Goodman, a Bonwit Teller, a ieiman Marcus és a Saks Fifth Avenue áruházakban. Abban az időben, amikor a farmer az amerikai ruhatár alapdarabja volt, a Guess divatosabb, szexibb jelleget adott neki, innovatív fazonok és koptatások széles választékát kínálva, olyan stílusos, kacér megközelítéssel, amit talán csak a franciák tudtak elérni.

A Guess-reklámok stílusának ötlete a Marciano testvérek közül a legfiatalabb, Paul fejéből pattant ki. Guess varázslatos világát szem előtt tartva nem volt szüksége ügynökségre, hogy segítsen neki. A kampányok a klasszikus Hollywood vonzerejét hivatottak megragadni, ugyanakkor a márka provokatív szellemiségét meghatározó kortárs fiatal nőket is bemutatták. Az első ,,Guess lány” az ismeretlen francia modell, Estelle Lefebure volt. A többiek már híresebbek voltak: Claudia Schiffer, Carré Otis, Eva Herzigova, Laetitia Casta, Naomi Campbell, Anna Nicole Smith, Paris Hilton… és egy bizonyos Carla Bruni, aki akkor még csak 16 éves volt.

Ami a fotósokat illeti, olyan elismert neveket találunk itt, mint Ellen Von Unwerth, az akkoriban még nagyban diák Daniela Federici, akit Paul Marciano 1992-ben a filmiskolából választott ki Anna Nicole Smith fotózására. Wayne Maser, Herb Ritts, Dewey Nicks, Raphael Mazzucco és Pablo Alfaro is hozzájárult a márka több mint három évtizedes, varázslatos fotó művészetéhez.

Akár fekete-fehérben, akár színesben, a Guess-reklámok stílusa azonnal felismerhető – vonzó emberek inspiráló háttér előtt, egy olyan történetet sugallva, amit a nézők maguk találhatnak ki. Végezetül el kell mondani, hogy a Guess reklámokban szereplő lányok közül sokan kerekebbek, mint a legtöbb divathirdetésben látottak.

A legalapvetőbb termék, amely a Guess márkának létjogosultságot adott és tartósan pozicionálta a minőségi ruházati termékek világában, az nem más, mint a farmer. A tökéletesen szabott farmer nadrágok és a nőies és szexi kollekciók voltak azok, amelyek az amerikai márkát népszerűvé és keresetté tették. A cég népszerűségének növekedésével a Marciano testvérek bevezették a Guess táskák, kiegészítők és cipők kínálatát, valamint egy másik meghatározó terméket, amelyet ma már nők és férfiak milliói imádnak szerte a világon: az karórákat.

A Guess elsősorban gyönyörű és fenomenális minőségű ruha- és kiegészítő-kollekcióival szerzett magának nevet, de a marketing is nagyban hozzájárult ehhez. Nőies vonalvezetése miatt a márka elnyerte a hírességek szívét, akik arról álmodtak, hogy az amerikai márka arca lehessenek. Naomi Campbell vagy Claudia Schiffer vezetésével a Guess nem csak a farmerek világát hódította meg. Ma a márka a női és férfi ruházat teljes keresztmetszetét kínálja. A nők körében különösen kedveltek a Guess ruhák, amik sokszínűségüknek köszönhetően vonzzák a rajongókat. A kollekciók a finom fodroktól a bőrdarabokig terjednek.

fehér Guess pulóverruhát és magassarkú szandált viselő modell

A Guess márka jellegzetes, tipikusan amerikai stílust megidéző ruhái, cipői és kiegészítői könnyen beilleszthetők a különböző alkalmakhoz való outfitekbe. Az alábbiakban találsz példákat arra, hogy milyen Guess-elemeket találhat a MODIVO-n.

A Guess márka leginkább a jellegzetes, világos színű, többféle szabású, de mindig az alakot kihangsúlyozó farmerekről ismert. Egy egyszerű fehér felsővel és tűsarkúval párosítva mindig divatos lesz.

Guess farmert viselő modell

A Guessnek is megvan a saját, felismerhető logója, ami gyakran megtalálható a márka felsőin, pólóin és blúzain. Lehet flitteres, cirkóniás, színes vagy egyszerűen egyedi. Hogyan viseld az ilyen típusú logóval díszített felsőket? Mi sem egyszerűbb: Ne kombináld más, logóval ellátott ruhadarabokkal, akárcsak a fenti képen.

fekete Guess felsőt viselő modell

A Guess egyszerűbb ruhákat is kínál, de mindig a márkára jellemző szexi változatban. Az alábbi képen például egy Guess kötött ruha látható, de rövidebb szabással és szokatlan kivágásokkal. Az ilyen részletek határozzák meg a Marciano testvérek márkáját.

egy modell Guess kézitáskával

A Guess márka logójának népszerűsítése és a termékek kifogástalan minősége nem csak a márkának hozott nagy hírnevet. Az évek során számos, tökéletesen hamisított termék látott napvilágot. „Hogyan lehet felismerni a hamisított Guess termékeket? Vásárlás előtt mindenképpen keresd meg a modellt a gyártó weboldalán a termékkód segítségével. A hamisított Guess cipők vagy táskák szinte teljesen ugyanúgy nézhetnek ki, mint az eredetiek. Vedd figyelembe a termékek árait, amelyek a nem eredetinél sokkal alacsonyabbak, és ebből kifolyólag sokkal gyengébb minőségűek is. Vásárolj olyan megbízható üzletekben, mint például a MODIVO, ami garantálja az eredetiséget.

Címlapkép: Photo by Vanni Bassetti/Getty Images

Trendek és Tippek
Insta Hírek