Keresd...

Guess – amerikai stílusú divatóriás. Minden, amit érdemes tudni erről a márkáról

Hollywood legendás csillogásának kombinációja egy csipetnyi francia sikkkel – ez a sikeres divatmárka receptje, amit valószínűleg az amerikai Guess márka alapítói is megosztottak volna. A termék fejlődésének története elképesztő, a szexi reklámkampányok vonzóak, és a ruhák több mint 40 éve gyűjtik a hűséges rajongókat. Bár a márka az alakformáló farmerek gyártásáról vált híressé, ma már sokkal többről van szó. Az alábbiakban megtalálod a Guess történetével kapcsolatos legérdekesebb információkat, a márka kínálatának leírását, valamint outfit inspirációkat.

Ma a GUESS több mint 1500 kiskereskedelmi üzlettel rendelkezik világszerte, és férfi, női és gyermek kollekciókat, valamint kiegészítők széles választékát kínálja az ékszerektől, illatszerektől, szemüvegektől és időmérőkön át egészen rendkívül kelendő cipőkig és táskákig.

A Guess története, avagy guess how it began

A Guess márka története 1981-ig nyúlik vissza. Miután egy családi nyaralás során beleszerettek Los Angelesbe, az eredetileg Dél-Franciaországból származó négy Marciano testvér úgy döntött, hogy Los Angeles lesz az otthonuk. A márkanevet egy reklámszlogen sugallta, amit minden nap láttak az irodába menet: , ,,Találd ki, mi van az új Big Mac-ben?”. Ez a szó megragadta a fantáziájukat. Hamarosan ez lett a cég neve és az Olympic Boulevardon található főhadiszállás épülete, közvetlenül az őket inspiráló óriásplakát mellett.

Az Amerikáért rajongó testvérek megalkották az áttörést jelentő terméket, amiről a márka híressé vált: a vékony, mosott, három cipzáros bokáig érő farmert, amit Marilyn Jean-nak neveztek el. Annak ellenére, hogy a mosott, kopott farmer aligha nevezhető francia találmánynak, sokkal inkább volt egy amerikai ikon, a Marciano testvérek olyan erősen érezték az amerikai hangulatot, hogy magukra vállalták az ilyen típusú dizájn megalkotását, és egy pár farmert és egy kézzel írt üzenetet küldtek kiválasztott áruházaknak. A Bloomingdale’s imádta a farmert, és 24 párat rendelt belőle. Az egyedi, szexi fazon órákon belül elfogyott.

Photo by Frank Trapper/Corbis via Getty ImagesPhoto by Frank Trapper/Corbis via Getty Images

Az Egyesült Államokban való jelenlétének első évében a Guess minden nagyobb amerikai áruházban megjelent, köztük a Bergdorf Goodman, a Bonwit Teller, a ieiman Marcus és a Saks Fifth Avenue áruházakban. Abban az időben, amikor a farmer az amerikai ruhatár alapdarabja volt, a Guess divatosabb, szexibb jelleget adott neki, innovatív fazonok és koptatások széles választékát kínálva, olyan stílusos, kacér megközelítéssel, amit talán csak a franciák tudtak elérni.

A reklám mint a kereskedelem mozgatórugója, és bizonyára nincs olyan vonzó reklám, mint a Guessé

A Guess-reklámok stílusának ötlete a Marciano testvérek közül a legfiatalabb, Paul fejéből pattant ki. Guess varázslatos világát szem előtt tartva nem volt szüksége ügynökségre, hogy segítsen neki. A kampányok a klasszikus Hollywood vonzerejét hivatottak megragadni, ugyanakkor a márka provokatív szellemiségét meghatározó kortárs fiatal nőket is bemutatták. Az első ,, Guess lány” az ismeretlen francia modell, Estelle Lefebure volt. A többiek már híresebbek voltak: Claudia Schiffer, Carré Otis, Eva Herzigova, Laetitia Casta, Naomi Campbell, Anna Nicole Smith, Paris Hilton… és egy bizonyos Carla Bruni, aki akkor még csak 16 éves volt.

Ami a fotósokat illeti, olyan elismert neveket találunk itt, mint Ellen Von Unwerth, az akkoriban még nagyban diák Daniela Federici, akit Paul Marciano 1992-ben a filmiskolából választott ki Anna Nicole Smith fotózására. Wayne Maser, Herb Ritts, Dewey Nicks, Raphael Mazzucco és Pablo Alfaro is hozzájárult a márka több mint három évtizedes, varázslatos fotó művészetéhez. Akár fekete-fehérben, akár színesben, a Guess-reklámok stílusa azonnal felismerhető – vonzó emberek inspiráló háttér előtt, egy olyan történetet sugallva, amit a nézők maguk találhatnak ki. Végezetül el kell mondani, hogy a Guess reklámokban szereplő lányok közül sokan kerekebbek, mint a legtöbb divathirdetésben látottak.

A Guess kapszulás termékcsaládja

Az úttörő termék, amivel minden kezdődött, és amivel a Guess márka kiérdemelte a minőségi címkét, nem más, mint a farmer. A Guess farmernadrágok nőiesek, szexik és tökéletesen szabottak. Ahogy telt az idő, és az amerikai márka népszerűsége egyre nőtt, az alapítók elkezdték Guess táskákkal, cipőkkel és kiegészítőkkel bővíteni a választékot – beleértve a nők és férfiak által egyaránt kedvelt, divatos órákat. A hírességek, köztük Naomi Campbell, Adriana Lima és Claudia Schifferrel a Guess mindmáig meghódítja az elégedett vásárlók szívét. Ma a márka teljes körű férfi és női ruházati választékot kínál. Különösen figyelemre méltóak a Guess ruhák, amik sokszínűségüknek köszönhetően vonzzák a rajongókat. A kényelmes és városi stílus kedvelői, a romantikus és finom fodros megjelenés rajongói, valamint a lázadó nők akik számára a bőr elemek és a rock szellem kulcsfontosságú stíluselemek, itt mind találnak maguknak valót.

Guess – outfitek a márka termékeit felhasználva

A Guess márka jellegzetes, tipikusan amerikai stílust megidéző ruhái, cipői és kiegészítői könnyen beilleszthetők a különböző alkalmakhoz való outfitekbe. Az alábbiakban találsz példákat arra, hogy milyen Guess-elemeket találhat a MODIVO-n.

Guess bootcut farmer

Guess bootcut farmer. Nézd meg a MODIVO-n kapható többi női Guess farmernadrágot is.

A Guess márka leginkább a jellegzetes, világos színű, többféle szabású, de mindig az alakot kihangsúlyozó farmerekről ismert. Egy egyszerű fehér felsővel és tűsarkúval párosítva mindig divatos lesz.

Fekete Guess top

Fekete Guess top, feltűnő logóval.

A Guessnek is megvan a saját, felismerhető logója, ami gyakran megtalálható a márka felsőin, pólóin és blúzain. Lehet flitteres, cirkóniás, színes vagy egyszerűen egyedi. Hogyan viseld az ilyen típusú logóval díszített felsőket? Mi sem egyszerűbb: Ne kombináld más, logóval ellátott ruhadarabokkal, akárcsak a fenti képen.

Guess fekete garbó

Guess fekete garbó egy moro elemekkel kiegészített outfittel

A Guess egyszerűbb ruhákat is kínál, de mindig a márkára jellemző szexi változatban. A fenti képen például fekete félgarbóval, de rövidebb szabással és szokatlan kivágású outfitet láthatunk. Ez a stílus nagyon is Guess-es!

Olívazöld trench kabát Guess

Guess olívazöld trench kabát egy farmeres és fehér western csizmás szettben.

Ahogy a márka alapítói maguk mondták, a Guess az amerikai hangulatot egy csipetnyi francia sikkel kombinálja. Erre példa a klasszikus trench kabát, amit a Guess stílusban például farmerrel és western csizmával kell viselni.

A MODIVO webáruházában egyaránt találsz nőknek, férfiaknak és gyerekeknek szóló termékeket.

Borítókép: Jeremy Moeller via Getty Images

Tetszett a cikk? Osszd meg!
Insta Hírek